Adatkezelési nyilatkozat
A Opitec.hu webáruház
ADATVÉDELMI ÉS ADATKEZELÉSI SZABÁLYZATA
I. A Szabályzat célja
A jelen Szabályzat célja, hogy rögzítse a Opitec Korlátolt Felelõsségû Társaság
(2071 Páty, Ady Endre u. 76. Cg. 13-09-104361, a továbbiakban:
Társaság/Adatkezelõ) által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatások
valamint az információs társadalommal összefüggõ szolgáltatások nyújtása során
alkalmazott adatvédelmi és -kezelési elveket és a Társaság adatvédelmi és
-kezelési politikáját, amelyet a Társaság magára nézve kötelezõ erõvel ismer
el.
Jelen szabályok kialakításakor a Társaság különös tekintettel vette figyelembe
a 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról („Infotv.”), 1995. évi CXIX. törvény a kutatás és
közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezelésérõl, az
1998. évi VI. törvény az egyének védelmérõl a személyes adatok gépi
feldolgozása során, Strasbourgban, 1981. január 28. napján kelt Egyezmény
kihirdetésérõl továbbá a 2008. évi XLVIII. törvény a gazdasági
reklámtevékenység alapvetõ feltételeirõl és egyes korlátairól, a 2001. évi
CVIII törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások valamint az
információs társadalommal összefüggõ szolgáltatások egyes kérdéseirõl
rendelkezéseit. A jelen Szabályzat célja, hogy a Társaság honlapján igénybe
vehetõ szolgáltatások minden igénybe vevõje számára biztosítva legyen, hogy
jogait és alapvetõ szabadságjogait, különösen a magánélethez való jogát
tiszteletben tartsák a személyes adatainak gépi feldolgozása során
(adatvédelem).
II. Fogalom meghatározások
Személyes adat vagy adat: a meghatározott természetes személlyel (a
továbbiakban: érintett) kapcsolatba hozható adat, az adatból levonható, az
érintettre vonatkozó következtetés. A személyes adat az adatkezelés során
mindaddig megõrzi e minõségét, amíg kapcsolata az érintettel helyreállítható;
Adatállomány: az egy nyilvántartásban kezelt adatok összessége;
Adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül a személyes adatokon végzett
bármely mûvelet vagy a mûveletek összessége, így különösen a személyes adatok
gyûjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása,
felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala,
összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése,
valamint az adatok további felhasználásának megakadályozása;
Adatkezelõ: az a természetes vagy jogi személy, aki vagy amely önállóan vagy
másokkal együtt az adatok kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre
(beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja,
vagy az adatfeldolgozóval végrehajtatja;
Adatfeldolgozás: az adatkezelési mûveletek, technikai feladatok elvégzése,
függetlenül a mûveletek végrehajtásához alkalmazott módszertõl és eszköztõl,
valamint az alkalmazás helyétõl, feltéve, hogy a technikai feladatot az
adatokon elvégzik.
Adatmegsemmisítés: az adatokat tartalmazó adathordozó teljes fizikai
megsemmisítése;
Adattovábbítás: ha az adatot meghatározott harmadik személy számára
hozzáférhetõvé teszik;
Nyilvánosságra hozatal: ha az adatot bárki számára hozzáférhetõvé teszik;
Adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel
nem rendelkezõ szervezet, aki vagy amely az adatkezelõ megbízásából személyes
adatok feldolgozását végzi;
Adattörlés: az adatok felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállításuk
nem lehetséges;
Automatizált adatállomány: automatikus feldolgozásra kerülõ adatok sora;
Gépi feldolgozás: a következõ mûveleteket tartalmazza, ha azokat részben vagy
egészben automatizált eszközökkel hajtják végre: az adatok tárolása, az adatokkal
végzett logikai vagy aritmetikai mûveletek, az adatok megváltoztatása, törlése,
visszakeresése és terjesztése.
Rendszer: az Adatkezelõk és partnereik interneten keresztül elérhetõ lapjait és
szolgáltatásait mûködtetõ technikai megoldások összessége.
Ügyfél: az a természetes személy, aki az Adatkezelõ által nyújtott valamely
szolgáltatás igénybevételére regisztrál, és ennek keretében megadja az alábbi
III. pontban felsorolt valamely adatát.
III. A kezelt személyes adatok köre
3.1 Az Ügyfél döntése alapján a Társaság a Társaság által nyújtott
szolgáltatások igénybevételéhez kapcsolódóan kezelheti az alábbi adatokat:
- vezetéknév, keresztnév,
- e-mail cím, telefonszám
- szállítási cím, számlázási cím,
- belépési jelszó
IV. A Társaság által kezelt további adatok köre
4.1 Az internetes kapcsolat létesítésével és fenntartásával összefüggésben a
rendszer mûködtetése során technikailag rögzítésre kerülnek az Ügyfél
bejelentkezõ számítógépének azon adatai, melyek a szolgáltatás igénybe vétele
során generálódnak, és amelyeket az Adatkezelõ rendszere a technikai folyamatok
automatikus eredményeként rögzít. Az automatikusan rögzítésre kerülõ adatokat a
rendszer az Ügyfél külön nyilatkozata vagy cselekménye nélkül a belépéskor,
illetve kilépéskor automatikusan naplózza. Ezen adatok egyéb személyes
ügyfél-adatokkal –törvény által kötelezõvé tett eseteket kivéve – nem
összekapcsolhatók. Az adatokhoz kizárólag az Adatkezelõ fér hozzá.
V. Az Adatkezelés jogalapja, célja és módja
5.1 Az Adatkezelésre az Ügyfél önkéntes, megfelelõ tájékoztatáson alapuló
nyilatkozata alapján kerül sor, amely nyilatkozat tartalmazza az Ügyfél
kifejezett hozzájárulását ahhoz, hogy a Társaság szolgáltatásainak igénybe
vétele során általa közölt személyes adatai, illetve a róla generált személyes
adatok felhasználásra kerüljenek. Az Adatkezelés jogalapja az Infotv. 5.§ (1)
bek. a) pontja szerint az érintett önkéntes hozzájárulása. Az adatkezelés célja
- az Adatkezelõ és az Ügyfél közötti szerzõdés megfelelõ teljesítése, és a
szerzõdés feltételeinek késõbbi bizonyítása,
- érdeklõdések kezelése, visszajelzés, kapcsolatfelvétel,
- megrendelések, vásárlások kezelése, teljesítése, visszajelzése,
- Ügyfél újbóli vásárlásának egyszerûsítése (az Ügyfél honlapon történõ
Regisztrációja esetén),
- az Ügyfél erre vonatkozó tiltásának hiányában közvetlen üzletszerzés
(közvetlen megkeresés módszerével végzett tájékoztató tevékenységek és
kiegészítõ szolgáltatások, melyek célja termékek vagy szolgáltatások
értékesítésével, nyújtásával közvetlenül kapcsolatos reklám vagy címzett
reklámküldemény továbbítása az Ügyfél részére) (az Ügyfél honlapon történõ
Regisztrációja esetén),
- az Ügyfél erre vonatkozó tiltásának hiányában gazdasági reklámnak minõsülõ
egyéb reklámanyagok, elektronikus hirdetések vagy egyéb címzett tartalom
küldése az Ügyfél részére email-en (az Ügyfél honlapon történõ Regisztrációja
esetén),
- az Ügyfél erre vonatkozó külön engedélye esetén hírlevelek, ajánlatok küldése
az Ügyfél részére,
- az Adatkezelõ honlapján elérhetõ szolgáltatásokra vonatkozó felmérések
küldése az Ügyfél részére (az Ügyfél honlapon történõ Regisztrációja esetén).
5.2 Az automatikusan rögzítésre kerülõ adatok (4.1 pont) kezelésének célja a
statisztikakészítés, az informatikai rendszer technikai fejlesztése, a Ügyfelek
jogainak védelme.
5.3 Az Adatkezelõ a megadott személyes adatokat az e pontokban írt céloktól
eltérõ célokra nem használhatja fel. Személyes adatok a jelen szabályzatban
írtakon kívüli harmadik személynek vagy hatóságok számára történõ kiadása -
hacsak törvény ettõl eltérõen nem rendelkezik kötelezõ erõvel – kizárólag
hatósági határozat alapján, vagy a Ügyfél elõzetes, kifejezett hozzájárulása
esetén lehetséges.
5.4 Adatkezelõ a neki megadott Személyes adatokat nem ellenõrzi. A megadott
adatok megfelelõségéért kizárólag az azt megadó személy felel.
5.5 Bármely Ügyfél e-mail címének megadásakor egyben felelõsséget vállal azért,
hogy a megadott e-mail címrõl kizárólag õ vesz igénybe szolgáltatást. E
felelõsségvállalásra tekintettel egy megadott e-mail címen történt belépésekkel
összefüggõ mindennemû felelõsség kizárólag azt a Ügyfelet terheli, aki az
e-mail címet regisztrálta.
5.6. Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-89567/2015
A tárhely-szolgáltató neve: NLG-System
Bt.
Címe: 1132 Budapest, Victor Hugó utca
18-22.
E-Mail info@nlgsys.net
Telefonszáma: +36.27.502.450
VI. Az adatkezelés elvei
6.1 Személyes adatokat csak tisztességesen és törvényesen szabad megszerezni és
feldolgozni.
6.2 Személyes adatokat csak meghatározott és törvényes célra szabad tárolni, és
attól eltérõ módon nem szabad felhasználni.
6.3 A Személyes adatoknak tárolásuk céljával arányban kell állniuk, és meg kell
felelniük e célnak, azon nem terjeszkedhetnek túl.
6.4 Meg kell tenni a megfelelõ biztonsági intézkedéseket az automatizált
adatállományokban tárolt Személyes adatok védelme érdekében a véletlen vagy
jogtalan megsemmisítés, vagy véletlen elvesztés, valamint a jogtalan
hozzáférés, megváltoztatás vagy terjesztés megakadályozására.
VII. A Társaság által alkalmazott adatvédelmi elvek
7.1 A Társaság szolgáltatásainak igénybevételéhez elengedhetetlenül szükséges
Személyes adatokat a Társaság az érintettek hozzájárulása alapján, és kizárólag
célhoz kötötten használja fel.
7.2 A Társaság, mint Adatkezelõ vállalja, hogy a birtokába jutott Személyes
adatokat az Infotv. rendelkezéseinek és jelen Szabályzatban rögzített
adatvédelmi elveknek megfelelõen kezeli, és azokat a jelen Szabályzatban
meghatározott Adatkezelõkön és Adatfeldolgozókon kívül harmadik félnek át nem
adja.
A jelen pontban foglalt rendelkezés alól kivételt képez a Személyes adatok
statisztikailag összesített formában történõ felhasználása, mely az érintett
Ügyfél nevét, illetve beazonosítására alkalmas egyéb adatot semmilyen formában
nem tartalmazhatja, ez által nem minõsül Adatkezelésnek, sem Adattovábbításnak.
7.3 A Társaság bizonyos esetekben – hivatalos bírósági, rendõrségi megkeresés,
jogi eljárás szerzõi-, vagyoni- illetve egyéb jogsértés vagy ezek alapos
gyanúja miatt a Társaság érdekeinek sérelme, szolgáltatásai nyújtásának
veszélyeztetése, stb. – harmadik személyek számára hozzáférhetõvé teszi az
érintett Ügyfél elérhetõ Személyes adatait.
7.4 A Társaság rendszere a Ügyfelek aktivitásáról adatokat gyûjthet, melyek nem
kapcsolhatóak össze az Ügyfelek által megadott egyéb adatokkal, sem más
honlapok vagy szolgáltatások igénybevételekor keletkezõ adatokkal.
7.5 Az Ügyfelet tájékoztatni kell az Adatkezelés céljáról és arról, hogy az
adatokat kik fogják kezelni, illetve feldolgozni.
7.6 Minden olyan esetben, ha a szolgáltatott adatokat a Társaság az eredeti
adatfelvétel céljától eltérõ célra kívánja felhasználni, errõl a Ügyfelet
tájékoztatja, és ehhez elõzetes, kifejezett hozzájárulását megszerezi,
illetõleg lehetõséget biztosít számára, hogy a felhasználást megtiltsa.
7.7 A Társaság, mint Adatkezelõ a Személyes adatok felvétele, rögzítése és
kezelése során a jogszabályok által rögzített korlátozásokat minden esetben
betartja.
7.8 A Társaság kötelezi magát, hogy gondoskodik a Személyes adatok
biztonságáról, megteszi továbbá azokat a technikai és szervezési
intézkedéseket, és kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek
biztosítják, hogy a felvett, tárolt, illetve kezelt Személyes adatok védettek
legyenek, illetõleg megakadályozza azok megsemmisülését, jogosulatlan
felhasználását és jogosulatlan megváltoztatását. Kötelezi magát arra is, hogy
minden olyan harmadik felet, akiknek a Személyes adatokat esetlegesen
továbbítja vagy átadja, ugyancsak felhívja ez irányú kötelezettségeinek
teljesítésére.
7.9 Adatkezelõ zárolja a Személyes adatot, ha az érintett ezt kéri, vagy ha a
rendelkezésére álló információk alapján feltételezhetõ, hogy a törlés sértené
az érintett jogos érdekeit. Az így zárolt Személyes adat kizárólag addig
kezelhetõ, ameddig fennáll az az adatkezelési cél, amely a személyes adat
törlését kizárta.
7.10 A kezelt Személyes adat helyesbítésrõl, a zárolásról illetve a törlésrõl
az érintett Ügyfelet, továbbá mindazokat értesíteni kell, akiknek korábban az
adatot Adatkezelés céljára továbbították. Az értesítés mellõzhetõ, ha ez az
Adatkezelés céljára való tekintettel az érintett jogos érdekét nem sérti.
VIII. Az Adatkezelés idõtartama
8.1. Ügyfél által a honlapon történõ regisztráció során megadott személyes
adatok kezelése Adatkezelõ mûködésének idõtartama alatt mindaddig fennmarad,
amíg az ügyfél az adatkezeléshez adott hozzájárulását (ezzel regisztrációját)
vissza nem vonja.
Jogellenes, megtévesztõ személyes adat használata esetén vagy ügyfél által
elkövetett bûncselekmény, illetve rendszer elleni támadás esetén az Adatkezelõ
jogosult az Ügyfél adatait haladéktalanul törölni, ugyanakkor bûncselekmény
gyanúja vagy polgári jogi felelõsség gyanúja, illetve Ügyfél és adatkezelõ
közötti jogvita esetén jogosult az adatokat a lefolytatandó eljárás
idõtartamára õrizni is.
8.2. A rendszer mûködése során automatikusan, technikailag rögzítésre kerülõ,
adatok (4.1) a generálódásuktól számítva a rendszer mûködésének biztosítása
szempontjából indokolt idõtartamig kerülnek tárolásra a rendszerben. Adatkezelõ
biztosítja, hogy ezen, automatikusan rögzített adatok egyéb személyes
ügyfél-adatokkal – törvény által kötelezõvé tett esetek kivételével – össze nem
kapcsolhatók. Ha ügyfél 3.1 pont szerinti adatainak kezelése megszûnik (8.1
pont), úgy ezt követõen a technikai adatokról az Ügyfél személye nem lesz
beazonosítható.
IX. Rendelkezés személyes adatokkal
9.1 Személyes adatokban bekövetkezett változás, illetve az adatkezelési
hozzájárulás visszavonása iránti igény küldött ajánlott postai küldeményként a
Opitec Kft. 2071 Páty, Ady Endre u. 76.. sz. alatti címére feladott levélben.,
a 06-70-632 7575 sz. telefonszámon szóban vagy az info@opitec.hu e-mail címre
küldött elektronikus levélben kifejezett, írásos nyilatkozattal közölhetõ. A
közlésen fel kell tüntetni az Ügyfél nevét, e-mail címét és a regisztráláskor
közölt telefonszámát. Az adatokat az Ügyfél is módosíthatja az Adatkezelõ
www.opitec.hu weboldalának ADATAIM gombra kattintva.
9.2 A Társaság hírlevelei az azokban található leiratkozás linken keresztül
mondhatók le.
9.3 A Személyes adatokat Adatkezelõ az erre irányuló kérelem beérkezésétõl
számított 3 munkanapon belül törli, a törlésére vagy módosítására irányuló
igény teljesítését követõen a korábbi(törölt) adatok már nem állíthatók helyre.
9.4 Személyes adataik kezelésérõl a Ügyfelek a Társaságtól, mint Adatkezelõtõl
bármikor írásban, a 9.1 pontban megjelölt levelezési címre küldött levélben,
telefonon illetve e-mailben tájékoztatást kérhetnek. A tájékoztatás kérést a
Társaság akkor tekinti hitelesnek, ha a megküldött kérelem alapján a Ügyfél a
9.1 pontban írt adatok megadásával egyértelmûen beazonosítható. E-mailben
küldött tájékoztatáskérést elõbbieken felül az Adatkezelõ csak akkor tekint
hitelesnek, ha azt a Ügyfél regisztrált e-mail címérõl küldik. A
tájékoztatáskérés kiterjedhet a Ügyfélnek az Adatkezelõ által kezelt adataira,
azok forrására, az Adatkezelés céljára, jogalapjára, idõtartamára, az esetleges
Adatfeldolgozók nevére és címére, az Adatkezeléssel összefüggõ tevékenységekre,
valamint a Személyes adatoknak továbbítása esetén arra, hogy kik és milyen
célból kapták vagy kapják meg Ügyfél adatait.
9.5 Az Adatkezeléssel kapcsolatos kérdésre Adatkezelõ a kézhezvételtõl
számított 30 munkanapon belül köteles írásban válaszolni. E-mail esetében a
kézhezvétel idõpontjának az elküldést követõ elsõ munkanapot kell tekinteni.
9.6. Az Ügyfél tiltakozhat személyes adatainak kezelése ellen. Adatkezelõ a
tiltakozást a kérelem beérkezésétõl számított 15 napon belül megvizsgálja,
annak megalapozottságát érintõen döntést hoz, és a döntésérõl Ügyfelet írásban
tájékoztatja.
9.7 Az Ügyfél kérheti kezelt adatainak zárolását. Adatkezelõ zárolja az Ügyfél
adatait, ha az Ügyfél ezt kéri vagy ha a rendelkezésre álló információk alapján
feltételezhetõ, hogy a törlés sértené az Ügyfél jogos érdekeit. Az így zárolt
személyes adat kizárólag addig kezelhetõ, ameddig fennáll az az adatkezelési
cél, amely a személyes adat törlését kizárttá teszi.
9.8. A kezelt adat helyesbítésrõl, a zárolásról és a törlésrõl Ügyfelet,
valamint mindazokat az érintetteket értesíteni kell, akiknek korábban az adatot
adatkezelés céljára továbbították. Ha Adatkezelõ az Ügyfél helyesbítés, zárolás
vagy törlés iránti kérelmét nem teljesíti vagy nem tudja teljesíteni, akkor a
kérelem kézhezvételétõl számított 30 napon belül írásban közli a helyesbítés,
zárolás vagy törlés iránti kérelem elutasításának ténybeli és jogi indokait.
X. Adatfeldolgozás
10.1 A megadott személyes adatok kezelését a Opitec Kft. (2071 Páty, Ady Endre
u. 76.) végzi. Az adatok kezelésére a Opitec Kft. ügyvezetõ igazgatója és az
ügyfélszolgálat munkatársai jogosultak.
10.2 A Opitec Kft. a webáruház üzemeltetése, megrendelések teljesítése céljából
adatfeldolgozókat vesz igénybe, melyek vállalkozói, alvállalkozói szerzõdéses
jogviszonyban állnak a céggel.
Ezen Adatfeldolgozók az alábbiak:
NLG-System Bt. tevékenység:
tárhely szolgáltatás, Címe: 1132
Budapest, Victor Hugó utca 18-22. GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft., Címe: 2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2.
XI. Külsõ szolgáltatók
11.1 A Társaság egyes szolgáltatásainak igénybevétele során regisztrációt és
belépést könnyítõ külsõ szolgáltatókkal is együtmûködhet. (pl. Facebook Inc.,
Google Inc., a továbbiakban: „Külsõ szolgáltató”) A Külsõ szolgáltatók
rendszereiben az ott megadott adatok tekintetében a Külsõ szolgáltatók saját adatvédelmi
irányelvei az irányadók.
11.2 Az egyes szolgáltatások keretében elérhetõvé tett és a különbözõ közösségi
oldalakon megosztott tartalmak vonatkozásában a tartalom megosztását lehetõvé
tevõ Külsõ szolgáltató minõsül a Személyes adatok kezelõjének, tevékenységére
saját felhasználási feltételei és adatvédelmi szabályzata az irányadó. Ilyen
külsõ közvetítõ szolgáltatások például: Facebook, google, pinterest, tumblr,
twitter, LinkedIn.
11.3 A Társaság a szolgáltatás üzemeltetéséhez kapcsolódóan egyes, a Ügyfél
által megadott Személyes adatokat átadhat Külsõ szolgáltató részére, azonban az
átadott adatokat a Külsõ szolgáltató kizárólag a jelen Szabályzatban
meghatározott célra használhatja fel.
A Társaság a webáruház látogatottsági adatait a Google Analytics szolgáltatás
igénybe vételével méri. A szolgáltatás használata során adatok kerülnek
továbbításra. A továbbított adatok az érintett azonosítására nem alkalmasak. A
Google adatvédelmi elveirõl bõvebb információ itt olvasható:
https://www.google.hu/policies/privacy/ads/
XII. Adattovábbítás lehetõsége
12.1 Az Adatkezelõ jogosult és köteles minden olyan rendelkezésére álló és
általa szabályszerûen tárolt Személyes adatot az illetékes hatóságoknak
továbbítani, amely adat továbbítására õt jogszabály vagy jogerõs hatósági
kötelezés kötelezi. Ilyen Adattovábbítás, valamint az ebbõl származó
következmények miatt az Adatkezelõ nem tehetõ felelõssé.
12.2 Ügyfél elfogadja, hogy az on-line bankkártyás fizetés során Adatkezelõ
által a felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra
kerüljenek a K&H Bank Zrt. (1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 9.), mint
adatkezelõ részére. A továbbított adatok köre: vezetéknév, keresztnév, ország,
telefonszám, e-mail cím. Az adattovábbítás célja: a felhasználók részére
történõ ügyfélszolgálati segítségnyújtás, a Tranzakciók visszaigazolása és a
felhasználók védelme érdekében végzett fraud-monitoring.
XIII. Az Adatkezelési Szabályzat módosítása
13.1 A Társaság fenntartja magának a jogot, hogy a jelen Adatkezelési Szabályzatot
egyoldalú döntésével bármikor módosítsa.
13.2 A Ügyfél az oldalra történõ belépéssel elfogadja az Adatkezelési
Szabályzat mindenkor hatályos rendelkezéseit, ezen túlmenõen az egyes Ügyfelek
beleegyezésének kikérésére nincs szükség.
XIV. Jogérvényesítési lehetõségek
14.1 Ügyfél az adatkezelés ellen tiltakozhat. Adatkezelõ a tiltakozást annak
benyújtásától számított 15 napon belül megvizsgálja, annak megalapozottsága
kérdésében döntést hoz, és döntésérõl az Ügyfelet írásban tájékoztatja. Megalapozott
tiltakozás esetén Adatkezelõ az adatkezelést - beleértve a további
adatfelvételt és adattovábbítást is - megszünteti, és az érintett adatot
zárolja, valamint a tiltakozásról, továbbá az annak alapján tett
intézkedésekrõl értesíti mindazokat, akik részére a tiltakozással érintett
személyes adatot korábban továbbította, és akik kötelesek intézkedni a
tiltakozási jog érvényesítése érdekében. Ha az Ügyfél az adatkezelõ döntésével
nem ért egyet, illetve ha az adatkezelõ a fenti 15 napos határidõt elmulasztja,
Ügyfél a döntés közlésétõl, illetve a határidõ utolsó napjától számított 30
napon belül bírósághoz fordulhat. A per az adatkezelõ ellen az Ügyfél
választása szerint a lakóhelye alapján illetékes törvényszék, vagy a Gyõri
Törvényszék elõtt indítható meg.
14.2 A Ügyfél jogérvényesítési lehetõségeit az Infotv., valamint a 2013. évi V.
tv. (Ptk.) alapján bíróság elõtt gyakorolhatja, továbbá bármilyen Személyes
adattal kapcsolatos kérdésben kérheti a Nemzeti Adatvédelmi és
Információszabadság Hatóság segítségét is (1125 Budapest Szilágyi Erzsébet
fasor 22/C; postacím: 1530 Budapest, Pf. 5.).
Az Adatvédelmi Szabályzat 2015. szeptember 10. napján hatályba lépett.
|